Door Marco Schuurman, dinsdag 16 september 2014 10:15
Viacom een van de grootste mediaconglomeraten ter wereld heeft een akkoord bereikt met Sony. De deal heeft betrekking op het beschikbaar stellen van maar liefst 22 Viacom televisiekanalen op de nieuwe cloud dienst van Sony.
Het is de eerste keer dat Viacom haar content beschikbaar stelt op een internet live tv platform en video on demand dienst. Phillippe Dauman president and CEO van Viacom zei het volgende over deze veelbelovende deal: "Viacom is een bedrijf dat ernaar streeft om transformationele kansen te creëren die zowel waarde hebben voor de klant als het bedrijf zelf (technologische innovatie)". De CEO van Viacom voegt het volgende aan zijn statement toe: "We hebben een jonge en tech- georiënteerde doelgroep die toe was aan een nieuwe en alternatieve manier van televisiekijken. We zijn als bedrijf trots dat we deel uit mogen maken van de nieuwe cloud dienst van Sony.’’
De nieuwe service van Sony zal live tv content die mensen kennen van normaal tv kijken combineren met de dynamische ervaring die mensen verwachten van een dienst als dat van Sony. De award winning televisiekanalen van Viacom waren het ontbrekende puzzelstukje in de cloud dienst die Sony binnenkort zal lanceren in Amerika. Klanten kunnen genieten van de series en programma’s waar ze van houden op ieder moment van de dag.
De partnership tussen Viacom en Sony zal eerst betrekking hebben op de Amerikaanse markt. Het is nog onduidelijk of de onderstaande tv-kanalen ook zullen verschijnen in Europa: BET, CMT, Comedy Central, MTV, MTV2, Nickelodeon, Nick Jr., Nicktoons, Spike, TV Land and VH1, BET Gospel, Centric, Logo, CMT Pure Country, MTV Hits, MTV James, mtvU, Palladia, TeenNick, Vh1 Classic en Vh1 Soul