Door Marco Schuurman, donderdag 5 augustus 2010 11:00
Het afgelopen kwartaal heeft UPC het aantal HD aansluitingen met 30% zien stijgen. Deze stijging is volgens UPC grotendeels te danken aan het WK voetbal. Naast het WK voetbal heeft UPC ook een andere reden waarom het aantal aansluiting op HD zo sterk is gestegen. Zo kiezen klanten liever een kabelaar met een compleet en geavanceerd aanbod dan een kabelaar met een goedkoop dienstenaanbod. Hoeveel klanten UPC nu werkelijk heeft met een dergelijke HD aansluiting is niet bekend.
Tussen april en mei van dit jaar werden in totaal 36.000 nieuwe digitale televisieaansluitingen genoteerd. Hiermee komt het aantal digitale aansluitingen uit op 828.000. In totaal hebben ruim 2 miljoen Nederlands een televisieaansluiting bij UPC en dus bijna de helft kijkt digitale televisie via UPC.
UPC is ook in het buitenland actief. Zo is UPC ook actief in Zwitserland, Ierland, Oostenrijk, Polen en Roemenie. Toch blijft de Nederlandse tak een belangrijk bron van inkomsten gezien het feit dat UPC in Nederland fiscaal goede resultaten behaald.