Door Marco Schuurman, woensdag 17 juli 2013 22:00
Apple is volgens geruchten bezig om een adblocker te maken in hun nieuwe AppleTV. Hiermee wordt het voor de gebruikers mogelijk om reclames en/of advertenties over te slaan. Voor de verloren advertentieinkomsten wil Apple de verschillende mediabedrijven gaan compenseren. Deze compensatie moet gaan komen uit de adblockerdienst die maandelijks een bepaald bedrag moet gaan kosten voor de eindgebruiker. Deze maandelijkse kosten zullen deels naar de mediabedrijven vloeien.
Al langere tijd gaan geruchten over de komst van de nieuwe AppleTV. Apple zou volgens geruchten al enige tijd in gesprek zijn met verschillende mediabedrijven om live-tv te kunnen streamen en te kunnen opnemen. Nu lijkt hier dus ook nog eens de adblocker aan toegevoegd te zijn als nieuwe dienst. De huidige AppleTV kan enkel internetvideo afspelen van slechts enkele kleinere mediabedrijven. Of de nieuwe adblocker ook in Nederland beschikbaar gaat komen is nog maar zeer de vraag, aangezien Apple in Nederland niet dergelijke gesprekken voert.