Door Marco Schuurman, maandag 25 november 2013 19:30
Sinds september is de streamingdienst Netflix in Nederland actief en inmiddels heeft Netflix al ruim 6% van de Nederlands weten te bereiken. Voorzichtig kunnen wij dus wel stellen dat Netflix een succes is geworden in Nederland. Toch heeft Netflix nog een grotere kans om marktaandeel te vergaren wanneer het bekender gaat worden, aangezien ruim 57% van de Nederlanders nog nooit van de dienst heeft gehoord.
Dat Netflix populair is in Nederland blijkt wel uit de harde cijfers. In een termijn van twee maanden heeft Netflix al diensten verslagen zoals iTunes en Apple TV, Pathe en HBO Go. Enkel de interactieve diensten van providers zelf, zoals Ziggo, UPC en KPN, hebben vooralsnog de meeste aansluitingen in Nederland. Diensten zoals HBO Go en Apple TV zijn al veel langer in Nederland verkrijgbaar, maar lijken vooralsnog niet de grote massa te bereiken. Dit in tegenstelling tot Netflix.
Bij Netflix kunnen gebruikers een abonnement afsluiten van € 7,99 per maand. Voor dit bedrag krijgt de klant onbeperkt toegang tot films en series en kunnen deze on-demand bekeken worden. Onder alle ondervraagden vind 32% deze kosten te hoog, ruim 38% vind dit de juiste prijs voor de dienst en ruim 14% vind het zelfs goedkoop! De prijs lijkt dus precies goed te zitten en dit trekt wellicht ook de gebruikers over de streep om een abonnement aan te schaffen.
Op zoek naar een tv die geschikt is voor Netflix, bekijk hier complete aanbod televisies met Netflix.