Door Marco Schuurman, vrijdag 21 mei 2010 11:00
Dit jaar heeft het Mediapark Jaarcongres het thema 'Oog voor het scherm'. Momenteel is 3D TV de nieuwe hype en daarom zal op dit congres ook uitgebreid worden stilgestaan bij deze nieuwe technologie die binnenkort in meer huishoudens terug te vinden zal zijn. Zo kunnen bezoekers zelf de 3D beelden ervaren, maar er zullen ook enkele experts aan het woord worden gelaten.
Een van de grote sprekers is Phil Lelyveld. Hij is momenteel actief binnen de Consumer 3D Experience Lab die wordt gefinancierd door enkele Hollywood studio's. Het laboratorium onderzoekt de mogelijkheden van het gebruik van 3D in zowel huis of openbare gelegenheid. Naast het technische aspect zal ook lokaal worden stilgestaan bij de techniek. 3D-televisie is nog tamelijk nieuw in Nederland en daarom is het wel een mooi moment om even iedereen bij te spijkeren wat er momenteel al beschikbaar is. Zo zal Bill Wijdeveld van ASTRA hun 3D-kanaal lanceren tijdens dit evenement, maar ook uitleg geven over de uitrol van 3D-kanalen door heel Europa.
Op het innovatieplein kunnen bezoekers zelf de 3D ervaren. Vooral Samsung en Sony zullen hun nieuwe producten gaan tonen op het gebied van televisie, maar ook toepassingen op de mobiele telefoon in 3D of compacte fotocamera's die in 3D kunnen schieten zullen aanwezig zijn op deze beurs. Het is dus niet enkel een beurs met een blik in de toekomst, maar ook een beurs waar men de huidige technieken laat zien en waar je als bezoeker ook de ervaring mee kunt krijgen.
De beurs is gratis toegankelijk op woensdag 9 juni 2010 in Studio 21 op het Mediapark in Hilversum.