Door Marco Schuurman, zaterdag 17 juli 2010 21:35
Dat het voor de wind gaat met LG mag inmiddels bij veel mensen wel duidelijk zijn. Uiteraard heeft LG dit te danken aan een mooi portfolio met innovatieve producten en anderzijds ook de prima prijs/kwaliteitsverhouding waarmee ze deze producten op de markt zetten. Dit laatste heeft geresulteerd in prima verkoopcijfers van Blu-Ray spelers in de eerste 5 maanden van dit jaar.
Uit onderzoek van GfK Retail en Technology is de markt voor Blu-Ray spelers in de eerste 5 maanden van dit jaar met ruim 144% gestegen ten opzichte van dezelfde periode in 2009. LG heeft hierin het meeste marktaandeel weten te scoren en heeft momenteel het leiderschap als het gaat om het aantal verkopen van Blu-Ray producten.
Dat LG uitstekende verkoopcijfers heeft behaald komt niet geheel onverwachts. Momenteel heeft deze fabrikant een uitstekend protfolio in Nederland staan met Full HD televisies, Blu-Ray spelers en Blu-Ray Home Cinema Sets die naadloos op elkaar kunnen aansluiten. Daarnaast zijn de eisen van de thuiskijker in de loop der jaren sterk veranderd en eist de consument vaak meer van de televisie en de randapparatuur. Het is dan ook zeker niet merkwaardig dat de verkoop van Blu-Ray spelers het laatste jaar een toevlucht heeft genomen en hier heeft LG sterk van geprofiteerd.