Door Marco Schuurman, dinsdag 26 oktober 2010 14:27
In het derde kwartaal van dit jaar heeft KPN het aantal abonnees op de interactieve televisiediensten weer zien stijgen. Per week steeg het aantal nieuwe aansluitingen met ruim 4000. Hierdoor heeft KPN een marktaandeel van 14% (stijging van 2%) weten te behalen op de totale Nederlandse televisiemarkt.
Digitenne heeft dit jaar een stabiel aantal aansluitingen. Momenteel zijn er bijna 900.000 Digitenne aansluitingen en 245.000 digitale televisie aansluitingen. De stijging van digitale televisie is volgens KPN is makkelijk te verklaren. Steeds meer consumenten kiezen vaker een abonnementsvorm waarbij televisie, internet en bellen in een voordeelpakket zitten. Juist deze voordeelpakketten zijn ten opzichte van vorig jaar met ruim 83% gestegen naar ruim 509.000 aansluitingen.
Over de gehele linie heeft KPN in het derde kwartaal goed gepresteerd. Enkel partner Getronics heeft een omzetdaling genoteerd. In totaal boekte KPN 3,4 miljard euro omzet en werd er 406 miljoen euro winst meegenomen. Direct heeft KPN wel gewaarschuwd dat de cijfers in 2011 wel eens anders kunnen uitvallen omdat de marges onder druk komen te staan door nieuwe aankomende Europese regels.