Door Marco Schuurman, dinsdag 8 maart 2011 16:06
Klanten van Digitenne, die gebruik maken van de Digitenne Recorder (Topfield TBC-5000) ondervinden problemen bij het updaten van de software en krijgen een foutmelding te zien. KPN is inmiddels op de hoogte van het probleem en werkt hard aan een oplossing.
Sinds dinsdag is de update beschikbaar en moet volgens KPN de ontvangst- en opnamekwaliteit verbeteren.Bij het flashen van de firmware wordt echter hinder ondervonden en komt de foutmelding E13 in het scherm te staan. Er zijn zelfs meldingen dat sommige settopboxen niet meer werken. KPN heeft inmiddels meer klachten hierover ontvangen.
Wat de exacte oorzaak van het probleem is, is bij KPN nog niet bekend. Wel meld KPN dat de settopbox niet vastgeslagen kan zijn tenzij tijdens het updaten of flashen van de settopbox de stroom plotseling is onderbroken. Klanten die de E13-melding in het scherm krijgen kunnen met de afstandsbediening ervoor kiezen 'Nee' te selecteren wanneer de settopbox nieuwe firmwareupdate heeft gedetecteerd. Deze vraag komt echter constant weer naar boven zolang de firmwareupdate nog niet is uitgevoerd. Wanneer KPN het probleem werkelijk heeft opgelost kon KPN helaas nog niet melden. Tot deze tijd adviseren wij klanten van Digitenne de softwareupdate nog niet uit te voeren.