Door Marco Schuurman, zondag 27 februari 2011 11:15
De Nederlandse tak van UPC heeft in 2010 goed gepresteerd en dit blijkt wel uit de cijfers die recentelijk kenbaar zijn gemaakt door UPC. Het aantal abonnementen dat UPC in Nederland beheert is gestegen met ruim 157.200 abonnementen tot ruim 3.5 miljoen in totaal.
Door deze stijging van het aantal abonnementen is ook de omzet flink gestegen. In 2009 noteerde UPC nog een omzet van 818 miljoen euro en voor het jaar 2010 mag UPC een omzet noteren van 872 miljoen euro. In totaal kent UPC aan het einde van 2010 ruim 1.9 miljoen televisieklanten. Ruim 895.000 klanten hebben een digitaal televisieabonnement lopen via UPC. Deze laatste heeft een stijging van 143.000 nieuwe abonnementen gezien. Het aantal internetklanten steeg met 102.000 abonnementen naar ruim 844.000 abonnementen. De telefoniedienst steeg met 111.000 abonnementen naar ruim 734.000 aansluitingen.
Behalve in Nederland deed UPC het wereldwijd erg goed. De kabelaar beheert ruim 10 miljoen klanten over landen zoals Nederland, Duitsland, Ierland, Zwitserland en Belgie. Ook Chili is een werkgebied van UPC. De omzet van het totale bedrijf steeg met ruim 5 procent tot ruim 6.5 miljard euro. In Nederland was voornamelijk het laatste kwartaal een sterke stijging te zien van het aantal verkochte abonnementen. Het laatste kwartaal van 2010 ten op zichte van het laatste kwartaal van 2009 werd een stijging in de verkoop genoteerd van ruim 34%.