Ga naar inhoud

Zwarte waas/vlek op LCD tv na schroeven


Klaas

Aanbevolen berichten

Dag allen,

Ik heb een LCD tv van Samsung en heb hem bijna altijd aan de muur hangen. Sinds vandaag heb ik hem op het originele voetstuk geplaatst. Als je de tv op het voetstuk wilt zetten moet je eerst een bevestigingstuk die achter op de tv past bevestigen. Nu had ik de originele bouten niet meer en heb een paar nieuwe gekocht die misschien iets langer waren dan de originele. Ik heb deze net erin gedraaid totdat ik niet meer verder kon, nadat ik de tv aandeed zat er een zwarte waas onderaan het scherm ter hoogte van het bevestigde stuk. Uit schrik heb ik het weer losgedraaid waarbij er een groot gedeelte van de zwarte waas weer weg was alleen zit er nu nog een klein beetje onderaan de rand van het scherm. Ik denk vrijwel zeker dat dit iets te maken heeft gehad met de bouten die ik achterin het scherm heb gedraaid. Kan dit nog verholpen worden? Wat is er precies gebeurd. Uit de schroef gaten van achter de tv komt ook licht als de tv aanstaat, dus het is er open en bloot.

Hulp/tips worden gewardeerd!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk is er teveel druk komen te staan op het LCD paneel, waardoor er een soort clouding / mura in het scherm is ontstaan. Dit zijn die zwarte vlekken of waas die je in het scherm ziet.

Daar is eigenlijk vrij weinig aan te doen, behalve het hele LCD paneel (laten) vervangen. Je zou met de beeldinstellingen in het menu kunnen proberen om het beeld zo in te stellen dat de waas minder opvallend is. Door bijvoorbeeld de backlight lager te zetten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...