Ga naar inhoud

vraag over de Philips 37PFL96 uit 2008.


jeroen

Aanbevolen berichten

ik heb een vraag over de Philips 37PFL96/10/12 uit 2008.

deze heb ik dus nu al bijna 10 jaar. En ik ervaar een aantal problemen met deze tv. Bij game bevriest het beeld soms en als gevolg daarvan loopt ook soms mijn PS4 vast. ik heb echt de indruk dat deze tv voor games niet de beste tv is. verder loopt ook het HDMI gedeelte niet altijd even lekker. mijn apple tv werkt ook niet altijd even lekker op deze tv. nu is mij vraag als er mensen zijn met deze tv of met een soort gelijke Philips tv uit 2008 of later. zou ik heel graag u mening horen over hoe u ervaring met deze tv,s zijn BVD
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat deze TV al wat verouderd is en de technieken voor het gamen niet echt meer kan ondersteunen. Ontwikkelingen op gamegebied (PS4 en nieuwe games) gaan hard, waardoor een televisie van 10 jaar oud hier moeite mee kan hebben. Heb zelf geen Philips televisie, maar denk dat dit hier een beetje de oorzaak van is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

marvin bedankt voor je reactie. Maar eventje voor de duidelijkheid een tv van 10 jaar out mag dan wel niet goed meer mee kunnen met de techniek van de PS4 pro of xbox one X en dergelijke. Maar dit was iegelijk niet wat ik bedoelde met mijn vraag. Mijn tv heeft eigenlijk al vanaf het eerst jaar problemen gehad met spel consoles zo ook met de xbox 360. En niet te vergeten heb ik ook de nodige HDMI problemen altijd al gehad met zowel de apple tv 2 tot de vierde generatie. En van een tv van 2000 euro die ik in 2008 heb gekocht mag je toch verwachten dat een xbox 360 hier goed op werkt. al vanaf het eerste jaar had ik last van het bevriezen van het tv scherm als er ineens veel gebeurde in een game dan moest ik mijn tv uitzetten en weer aan of het scherm bevroor en de tv starte vanzelf opnieuw op. Hier is toen de tv nog in de garantie zat een monteur van CE Repair voor langs geweest die kon geen hardware matige storing vinden. Hij vroeg mij ook of het bevriezen van het beeld ook gebeurde bij het gewoon naar tv zenders of films kijken voor kwam ik zei nee daar is het gelukkig nooit bij voorgekomen. vervolgens heeft hij nieuwe software er op gezet waarna het probleem een tijdje weg is geweest. maar na dat de garantie om was stak het probleem weer de koop op. Verder heeft de tv ook al vanaf het begin last van dat bij het aanzetten van de tv alleen de ambilight aan gaat en het scherm niet. Dat komt bij dagelijks gebruik van de tv eens in de 1 A 2 maanden voor maar ook soms 2 keer per week. Ik moet dan de tv uitzetten en weer aan en dan werkt hij weer. Dus nu vraag ik je is dit normaal voor een TV van 2000 euro waar al sins 2011 geen update meer voor uitkomen. vind het niet normaal dat Philips al na 3 jaar geen software service meer leveren voor hun tv toestelen. Dit terwijl het overduidelijk is dat de tv gewoon niet naar behoren werkt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

dit probleem heb ik al meteen bij Philips neergelegd. vandaar dat zei CE Repair langs hebben gestuurd maar die kon geen probleem met de hardware vinden. Hij heeft alleen de software er opnieuw opgezet toen is het probleem weg geweest tot 1 jaar na de garantie. En bij na vraag heeft Philips gezegd dat zei eventueel de printplaat in de tv konden vervangen maar dat was dan wel voor eigen rekening en kon tot wel een paar honderd euro kosten. Aangezien de garantie van twee jaar al 1 jaar om was. En aangezien het een euvel was wat niet Constant voor kwam ben ik hier niet verder meer gegaan. achter af had ik dat misschien wel moeten doen. Maar 200 A 300 reparatie kosten voor een tv van 3 jaar oud vind ik dan weer teveel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Heb inmiddels een nieuwe tv aangeschaft de samsung QLED QE55Q9F. En wat is dat een wereld van verschil zeg. Die Philips daar is echt wel wat goed mis mee geweest. Dat HDMI probleem waar ik het in mijn post over heb had. Is nu verleden tijd die samsung herkend randapparatuur meteen en schakelt zeer vlot over van HDMI naar HDMI bron. Dat was met die Philips wel eventjes anders mijn apple tv 4 die nooit lekker heeft gewerkt in combinatie met die Philips draait nu als een zonnetje. Ook games draaien op mijn xbox one en PS4 nu veel vloeiender echt een verschil van dag en nacht. Maar dat mag ik wel voor de prijs die ik voor deze tv heb moeten neer legen. Maar achter af gezien moet Philips Zich kapot schamen dat ze voor 2000 euro geen fatsoenlijkt tv kunnen leveren die randapparatuur probleemloos kan aansturen. En dan ook nog eens na 3 jaar all geen software support meer te leveren als de boel niet goed werkt. Echt schandelijk gewoon nee voor mij dus nooit meer een tv van Philips.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...