Ga naar inhoud

Vergelijkingsvraag QE65 Q90r vs Q95t


Andre

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe tv, waarbij mijn voorkeur is gevallen op de 2019 samung qe65 q90r. Echter is in 2020 de q95t uitgebracht. Ik kies hier bewust voor de q95t vanwege de one connect box.

Los van de specs heb ik erg moeite met de keuze, omdat de prijs ook parten speelt. De q90r uit 2019 is nu goedkoper (ca 1850) en heeft 240 dimming zones tov de 2020 q95t (ca 1920+) 120 zones. In veel vergelijkingen wordt de nieuwe q90t daarom vergeleken met de 2019 q80r.
Daarnaast heeft de nieuwe q95t wel nieuwere hdmi poorten voor ik geloof 4k 240hz gaming (nwe consoles die ik niet ga kopen vanwege ps4 pro bezit) en de chip schijnt de local dimming ingame beter softwarematig aan te sturen. Ook de responstijden zijn beter geworden (2019 ~17ms vs 2020 ~12ms). Samen met een hogere hoeveelheid nits zijn de highlights op papier scherper dan die van de q90r. Maar welke is dan beter van de 2, prijs meegenomen..

Wellicht zit ik te veel in de specs en details op papier en daarom de vraag aan jullie: welke keuze zouden jullie maken en waarom?

(Vanwege het licht in onze woonkamer en het fijne anti-glare bij de Qled tv?s geef ik daarom de voorkeur aan Qled boven Oled.)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Andre,

Dit is inderdaad wel een heel persoonlijk ding. Beide televisies bieden een prachtige beeldkwaliteit en ik denk dat het misschien wel slim is om beide modellen eens in een showroom te bekijken. Dan kun je de beeldweergave echt ervaren en op basis daarvan je keuze maken. Ik denk inderdaad dat je op dit moment erg diep naar de specs kijkt, terwijl het per persoon enorm kan verschillen welke beeldweergave mooier wordt bevonden. De een zal de Q95T mooier vinden, terwijl de ander voor de Q90R gaat.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...