Ga naar inhoud

Vergelijkingsvraag


michielblokvoortt

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

Mijn tv, samsung ue43ku6400, is kapot gegaan en ik mag van de mediamarkt een lg 43un71006lb ter vervanging ontvangen. Nu heb ik niet heel veel verstand van tv's, maar het lijken mij op het oog ongeveer dezelfde tv's.

Ik heb de samsung begin 2017 voor 619 euro gekocht en deze LG komt uit 2020 en kost bij de mediamarkt 449 euro. Zijn dit vergelijkbare toestellen? Of ga ik inleveren qua kwaliteit.

Hoor graag van jullie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Michiel,

Ik denk dat dit inderdaad goed vergelijkbare modellen zijn. Naar het verschil in prijs moet je niet kijken, in de afgelopen 3 jaar zijn de prijzen voor 4K tv's van 43 inch flink lager geworden.

Beide modellen bieden 4K en een goed Smart platform. Ook bieden ze allebei HDR. Ik denk zelfs dat je er op vooruit gaat qua beeldkwaliteit en gebruiksgemak van o.a. smart functies. Vind persoonlijk alleen het design van de Samsung mooier, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak haha.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Aangezien het een nieuw model is, kan ik ook nog maar weinig vinden over de beste settings voor beeldkwaliteit. Wel vond ik een aantal tips:

- Eco settings allemaal uit.
- Movie picture mode aan.
- Backlight 21, Helderheid 0, Contrast 45, Scherpte 0.
- Digital Clean View uit.
- Auto Motion Plus uit.
- Contrast Enhancer uit.
- Color Tone op Warm2.

Wellicht dat je hier iets mee kunt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...