Ga naar inhoud

UE48H6400


Martin

Aanbevolen berichten

Goedemorgen Martin,

Het grootste verschil tussen een buitenlands en Nederlands model is inderdaad de certificatie voor digitale TV aanbieders. Deze modellen zijn vaak niet gecertificeerd voor bijvoorbeeld Ziggo, UPC of KPN. Dit betekent echter niet direct dat het onmogelijk is om digitale tv van deze aanbieders te ontvangen op jouw buitenlandse tv. Echter, je moet dan wel zelf handmatig alle zenders instellen en dit ook blijven updaten bij bijvoorbeeld een zenderwijziging.

Het grote voordeel van een buitenlands model is de prijs. Over het algemeen zijn de buitenlandse modellen een stuk goedkoper dan de Nederlandse tv's. Dit terwijl het verder hetzelfde product is, qua functies en specificaties.

Of een buitenlands model een Nederlandstalig menu heeft verschilt per tv. Maar kijkend naar Samsung is dit vaak wel zo. Deze televisies hebben vaak wel een stuk of 20 verschillende menu-talen die zelf te kiezen zijn. Op een Nederlands model zit bijvoorbeeld ook een Pools menu (om maar even wat te noemen).
Vaak staat dit aangegeven bij het type tv!

Wanneer je er zeker van wilt zijn dat je zonder problemen digitale tv kunt ontvangen op je televisie raad ik een Nederlands model aan. Ook zal de digitale aanbieder ondersteuning verlenen wanneer er zich toch een probleem voordoet. Met een buitenlands model is dit vaak lastiger, aangezien zij dit model niet hebben gecertificeerd.

Met vriendelijke groet,
Marvin
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Marvin,

Hartelijk dank voor je reactie, helemaal duidelijk.

Heb ik nog een vraag aan je (voor de zekerheid, voordat ik een buitenlands model aanschaf).
Mijn TV-signaal komt via de glasvezel bij mij binnen (Telfort). Het signaal voor de TV gaat bij mij via een HDMI-kabel, In dat geval maakt die certificering van de CI+ dan toch helemaal niets uit? Of begrijp ik dat verkeerd en bestaat er toch nog de kans dat ik alsnog alle zenders handmatig moet instellen?

Met vriendelijke groet,

Martin
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Martin,

Geen dank!

Het antwoord op deze vraag durf ik niet met zekerheid te geven. Mijn eerste gedachte zegt dat het feit dat de televisie via glasvezel en hdmi binnenkomt invloed heeft op de snelheid van verwerking en kwaliteit van het beeld. Immers, op deze manier ontvang je HD-kwaliteit beelden.

Of het invloed heeft op al dan niet benodigde CI+ certificering weet ik niet. Als je gebruik maakt van een module van Telfort lijkt het mij dat daar enige certificering voor vereist is. Maar als je dit zeker wilt weten zou ik toch even contact opnemen met Telfort zelf en daar de precieze situatie voorleggen. Ik denk dat zij hier direct een antwoord op kunnen geven.

Groeten,
Marvin
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Marvin,

Gelijk even met Telfort contact opgenomen en volgens hen levert dat geen problemen op. Het enige probleem dat zich kan voordoen is dat de afstandsbediening van de Amino-box (die het signaal voor de TV levert) niet ingesteld kan worden voor je TV (zodat je met dezelfde afstandbediening ook het geluid en de aan/uit knop activeren voor je Samsung TV). In mijn geval wordt het dus een buitenlands toestel, scheelt toch weer een dikke honderd euro ;-)

Met vriendelijke groet,

Martin
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Martin,

Top! Bedankt ook voor de informatie. Heb zelf geen ervaring met Telfort, maar nu weet ik ook weer hoe het daarbij precies zit

En inderdaad, dan zou ik ook voor een buitenlands model gaan. Dat scheelt een hele hoop! Kan het geld dat je hiermee bespaart mooi in kerstcadeautjes worden gestoken

Groetjes,
Marvin
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...