Ga naar inhoud

TV gaat automatisch aan


Loran

Aanbevolen berichten

Mijn TV Samsung UE42F5000 schiet soms ongevraagd automatisch aan s'nachts en met volle geluid !
Dit is heel verschietelijk! Blijkbaar wordt een van de interne timers (timer 1 of 2 of 3) ongevraagd ingeschakeld want ze staan normaal allemaal op UIT geprogrammeerd. Heeft iemand daar een verklaring voor ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen Loran!

Vervelend probleem. Meestal is het andersom (dat de TV automatisch uitschakelt). Bij sommige Samsung televisies gaat de tv aan wanneer er automatische updates worden gedaan. Dit zou bij jou misschien ook het geval kunnen zijn.

Ik zou als ik jou was even de instellingen langslopen en automatisch updaten uitzetten. Hopelijk ben je dan van dit probleem af

Succes!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Marvin. Bedankt voor de reactie.Ik heb ook het vermoeden dat dit hinderlijk ongevraagd inschakelen van mijn TV veroorzaakt wordt door een externe oorzaak zoals automatische updates. Maar alles staat uitgeschakeld, zowel alle timers als de automatische updates !! De externe oorzaak moet dus ook deze basisinstellingen overbruggen wat eigenlijk niet zou mogen zijn. Het verschijnsel doet me dus denken aan een parasiet in het signaal dat in background in mijn TV binnenkomt. Ik heb nu voor alle veiligheid alle timers op een uur tijdens de dag ingesteld, en de geluidsinstelling per timer op nul gezet zodat, zodat als die parasiet nog eens een timer activeert, dit niet meer hinderlijk is tegenover wanneer het snachts gebeurt. Ik kan dit uiteraard ook voorkomen door het netsnoer van de TV snachts uit te trekken. Ik vind het vreemd dat op deze TV geen schakelaar staat om hem uit te schakelen. Achteraan staat wel een schakelaar waarmee ik de TV kan aanzetten, maar ik kan er hem blijbaar niet mee afzetten. Vreemd allemaal voor een moderne TV !!!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, dus alle automatische updates staan uit...dan zal dit niet het probleem zijn. Wat voor externe apparaten heb je aan de TV gekoppeld? (decoder, stereo installatie etc.)

Ik lees namelijk dat dit, volgens Samsung, ook wel eens veroorzaakt kan worden door externe apparatuur. Misschien goed om even aan te kijken hoe het nu gaat, nu je de timers anders hebt ingesteld... als het probleem zich blijft voordoen kan een belletje naar Samsung geen kwaad denk ik. Zij kunnen je misschien verder helpen.

En wat betreft het uitschakelen... zelf vind ik dit ook heel vervelend, veel tv's van tegenwoordig hebben geen harde uit meer, maar blijven altijd op stand-by staan. Idee hierachter is dat de TV sneller opstart en klaar is om te gebruiken, maar de TV helemaal uitzetten is dus onmogelijk.
Link naar reactie
Delen op andere sites

De enige externe apparatuur die aan het circuit hangt is een oude analoge videorecorder die eigenlijk volledig onafhankelijk van de TV kan werken (neemt alleen de analoge zenders op uit de telenet kabel via zijn eigen analoge tuner). Uiteraard kan die misschien parasitaire storingen veroorzaken. Ik zal daar speciaal eens op letten (goede tip). Het is ook niet zo dat dit parasitaire inschakelen van de TV veel voorvalt, maar het was verdomd verschietelijk !!! Bedankt voor de tip !
Link naar reactie
Delen op andere sites

In principe zou die analoge videorecorder natuurlijk geen storing moeten veroorzaken, maar wie weet! Goed om inderdaad even in de gaten te houden.

Haha, ik snap dat het erg vervelend is. Zeker wanneer het midden in de nacht gebeurt en je uit bed om de TV weer uit te zetten...

Succes
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...