Ga naar inhoud

Spraakgestuurde digitale televisie


pleersni

Aanbevolen berichten

Hallo,
Mijn schoonmoeder is onlangs zeer slecht ziend geworden en nu ben ik op zoek naar een oplossing m.b.v. een spraakgestuurde televisie. Deze bestaan wel, maar werkt dit ook wanneer ze gebruik maakt van de experiabox van KPN. Dit is in feite een randapparaat met zijn eigen afstandsbediening, dus ik ben bang dat als ik vraag om bijvoorbeeld kanaal 4, ik kanaal 4 van de TV krijg en niet die van de experiabox. Weet iemand een goede oplossing voor dit probleem? Moet zij een ander abonnement nemen voor TV? Bestaat er zoiets met interactieve tv?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen,

Als het goed is pakt de TV het signaal van de digitale box (in dit geval de Experia Box van KPN). De TV staat immers dan ingesteld op het tonen van deze digitale televisie en niet op het tonen van bijvoorbeeld het analoge signaal. In mijn ogen zou dit dus gewoon samen moeten functioneren.

Ik raad je wel aan om even contact op te nemen met KPN en/of de fabrikant van de TV om te kijken wat zij zeggen. Als je een bepaald model (of meerdere modellen) hebt gevonden die aan je verdere wensen voldoen zou ik voor al die modellen even deze vraag neerleggen bij KPN.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,
Bedankt voor je antwoord.
Ik heb zelf een philips tv uit 2008 met experiabox en settopbox van kpn. Ik heb hier twee afstandsbedieningen. Als ik op kanaal 4 van de tv afstandsbediening druk, gaat hij naar het analoge signaal van de kabel, die niet is aangesloten en dus niets laat zien. Is dit met de huidige tvs dan anders?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...