Ga naar inhoud

Sharp tv ziet CI+ module niet


E. Bijlsma-Smulders

Aanbevolen berichten

Beste allemaal,

Wij hebben een Sharp LC39-LE752E televisie. Met onze oude ontvanger kreeg ik geen HD TV, dus nu een @Smit CI+ 1.3 CAM module gekocht. We hebben een Ziggo smartcard en ik had gehoopt dat we hiermee wel HD TV zouden ontvangen. Vandaag de hele dag bezig geweest om ervoor te zorgen dat de televisie de CI module zou zien, maar dit lukt niet. De televisie blijft zoeken naar een ander ingangsignaal. Als ik de ontvanger eruit haal en alles herstel naar fabrieksinstellingen, krijg ik alleen analoge tv. Ik heb toen alle zenders opnieuw gezocht, aangezien dat aangeraden wordt. Daarna weer opnieuw de CI kaart geplaatst, maar hij zag hem niet. De tv heeft zeker 30 minuten aangestaan, maar de authenticatie (waar ze het over hebben online) deed hij niet. Graag wil ik antwoord op twee vragen:
1. Is mijn tv geschikt voor CI+ 1.3 CAM module? ik kan dit niet duidelijk vinden in de handleiding.
2. Hoe krijg ik dit werkend?

Alvast bedankt!
E. Bijlsma-Smulders
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen!

De Sharp LC-39LE752E is niet gecertificeerd door Ziggo. Dit kan ervoor zorgen dat er wat problemen zijn met het vinden van de zenders. Vaak werkt een televisie die niet gecertificeerd is voor Ziggo uiteindelijk prima, maar het komt ook weleens voor dat het niet lukt om HD beelden te krijgen.

U kunt het volgende proberen:
1. zonder CI+ module zoeken naar zenders in mijn gebied (frequentie + code opzoeken (5555 of 8888 etc.))
2. Hij vindt alle zenders (digitaal), Nederland 1 werkt al
3. TV uit, CI+ module er in (smartcard nog niet!)
4. TV aan, authenticatie start (geef dit genoeg tijd)
5. TV uit, smartcard er in
6. TV aan, na 2-3 minuten zou het moeten werken.

Als het goed is zou deze Sharp televisie dan moeten werken samen met de CAM module van @Smit.

Succes!

Groeten,
Marvin
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Marvin,
Zoals ik al zei in mijn berichtje. Die stapjes had in online al gevonden, en heb ik al minstens 2x doorlopen. Hij vond inderdaad de zenders, maar op het moment dat ik de CI kaart erin deed, kwam er geen authenticatie. Dus het lijkt erop alsof de tv het kaartje niet ziet.

Wat kan ik dan nog verder doen?

E. Bijlsma-Smulders
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen!

Ik raad u aan om contact op te nemen met de winkel waar u de CAM module hebt gekocht. Misschien dat het aan deze module zelf ligt. Als dit geen uitkomst biedt kunt u contact opnemen met de Ziggo klantenservice. Zij kunnen precies aangeven of uw televisie wel of niet geschikt is voor deze module samen met een Ziggo smartcard.

Groeten,
Marvin
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...