Ga naar inhoud

Samsung UE40F6320 vs UE40H6400


revdtele

Aanbevolen berichten

Hallo

overvallen door de hoeveelheid TV's die er zijn, ben ik nu gekomen tot twee led TV's van Samsung. De UE40F6320 en de UE40H6400. De 6400 heft ingebouwde videorecorder en analoge tuner. Wat is hier het voordeel van? Afgezien van de quad processor en 400 HZ van de 6400 zijn ze gelijk? Op dit moment neig ik nog naar de 6320 omdat die op jullie site vaak voorkomt als best getest, maar de 6400 is wel jonger. Pfff, moeilijke keus.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen!

Beide Samsung televisies zijn van hoge kwaliteit, zeker voor de prijsklasse waarin ze vallen.
Ook wanneer we kijken naar reviews van klanten scoren zowel de UE40F6320 en de UE40H6400 hoog.

De UE40H6400 is net een nieuwer model en beschikt over 400Hz en een quad-core processor. Dit ten opzichte van de 200Hz en een dual-core processor van de UE40F6320.

In dit opzicht is de UE40H6400 wel een verbetering, aangezien een quad-core processor ervoor zorgt dat alle handelingen op uw TV nog sneller worden uitgevoerd en verwerkt dan bij een dual-core processor. De 400Hz houdt in dat het beeld sneller ververst wordt. Dit houdt dus in dat het soepeler overloopt. Maar wanneer we kijken naar 200Hz of 400Hz is dit verschil niet opvallend te noemen. Bij beide modellen lopen de beelden soepel over, zonder haperingen.

Beiden modellen beschikken over een analoge tuner (zodat u ook analoog tv kunt kijken, maar ik ga er vanuit dat u toch voor de digitale televisie gaat). Ook hebben ze allebei een ingebouwde videorecorder, hiermee kunt u televisieprogramma's opnemen via de USB-aansluiting op een externe harde schijf of USB-stick. Beide modellen hebben deze functie!

In principe zit het verschil tussen de 2 modellen in de processor en het aantal Hertz. Bovendien is er een verschil in prijs van ongeveer 100 euro.

Beide Samsung modellen zijn erg goed te noemen. De 6400 is net iets nieuwer, en daarom ook een tikkeltje duurder. Met allebei de tv's haalt u een goed product in huis, dus aan u de keus om te bepalen waar u meer waarde aan hecht

Succes met de keus!

Groeten,
Marvin
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Marvin.

Zag dat er ook alweer een UE40H6410 is. Tv-wereld staat niet stil

Als je een Ziggo CI+ module aanschaft kun je dan naar uitzending 1 kijken terwijl je uitzending 2 opneemt? Of moet je dan een HD-recorder aanschaffen als je dat wilt?

Je ziet dat van deze tv's ook wel niet nederlandse modellen (uit EU) worden aangeboden. Deze zijn niet gecertificeerd. Hoe herken ik deze?

Deze tv's hebben geen hard aan-uit schakelaar. Is het niet (brand)gevaarlijk tv's 's nachts op standby te laten staan?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen dank!

De televisiewereld blijft zich inderdaad snel ontwikkelen. In principe goed, want dan worden televisie goedkoper omdat ze 'verouderd' zijn

Tegenwoordig is het bij steeds meer televisies mogelijk om het ene programma op te nemen, terwijl u naar het andere programma kijkt. Voor beide Samsung modellen geldt dit ook. Zij beschikken over de PVR-functie (personal video recorder) oftewel de ingebouwde video-recorder.

Buitenlandse modellen hebben vaak een toevoeging achter het typenummer waaraan u kunt zien dat het een buitenlandse tv betreft.
Bijvoorbeeld: XXN achter het typenummer. Dus UE40F6320XXN...

Er is geen brandgevaar hoor bij dit soort televisies zonder harde aan/uitschakelaar. Vroeger, bij de oudere televisies was dit wel het geval. Maar tegenwoordig wordt hier door de fabrikanten erg veel aandacht aan besteed. Zo zorgen ze voor de hoogst mogelijke veiligheid.

Groeten,
Marvin
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Marvin, nog even deze opmerking van jou:
Tegenwoordig is het bij steeds meer televisies mogelijk om het ene programma op te nemen, terwijl u naar het andere programma kijkt. Voor beide Samsung modellen geldt dit ook. Zij beschikken over de PVR-functie (personal video recorder) oftewel de ingebouwde video-recorder.

Men heeft mij gezegd dat je, als je een CI+ module hebt, niet programma 1 kan kijken terwijl je programma 2 opneemt. Jij spreekt dit tegen. Het antwoord is wel essentieel, omdat ik anders een HD-recorder zoals de Humax IHDR 5200C aanschaf.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad belangrijke vraag.
Ik heb nog even wat dingen opgezocht voor de zekerheid. Het blijkt dat het alleen mogelijk is om een programma op te nemen en een andere zender te kijken wanneer desbetreffende TV beschikt over een Twin Tuner (meer info: http://www.samsung.com/nl/woordenlijst/dual-tuner.html)

Deze televisies hebben dit NIET. Daarom is het voor u wel raadzaam om een externe recorder te kopen zoals de Humax IHDR 5200C!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, deze vraag durf ik niet met zekerheid te beantwoorden.

Mijn eerste gedachte is dat het dan niet meer mogelijk is om tegelijkertijd programma 1 op te nemen en programma 2 te kijken. Aangezien de Samsung televisies geen Twin tuner hebben. Maar nogmaals, dit weet ik niet zeker.

U kunt dit denk ik het best navragen bij de winkel waar u van plan bent de Humax recorder te kopen. Als u daar het verhaal voorlegt, kunnen zij dat vast wel beantwoorden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...