Ga naar inhoud

Samsung LE40B651 geen beeld wel geluid.


Sonnic

Aanbevolen berichten

Hi allemaal, mijn Samsung LE40B651 geeft na opstarten soms wel beeld en soms geen beeld, wel geluid aanwezig.
Als je goed van dichtbij naar het beeld kijkt, dan zie je wel in het donker dat er beeld aanwezig is (backlight of zoiets).
Hardware van de TV zie er precies uit als op Youtube video;
https://www.youtube.com/results?search_query=Samsung+LCD+TV+...r%2FPower+

Omdat het probleem niet altijd voordoet en alleen bij het opstarten wel of niet doet lijkt mij dat het een kleinigheidje is.
Backlight Inverter/Power board is van de type BN44-00264C.
Ik heb de elco's al bekeken en kan geen bol staande elco kunnen ontdekken.
Ik heb de print bekeken op brand plekken etc.... en de soldeerpunten nagekeken of er slechte contacten zijn, ook dit heb ik niet echt kunnen ontdekken, misschien iets over het hoofd gezien....
Wat kan ik nog meer checken, iemand een tip?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen!

Goed dat je al een aantal dingen hebt bekeken. Als het geen defecte elco of defect op de printplaat is dan kan het eventueel veroorzaakt worden door een kapotte HV trafo.

Wanneer de TV na het opstarten geen beeld geeft, blijft dit dan de hele tijd zo totdat je de TV weer opnieuw aandoet? Of komt het beeld langzaam weer terug?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Wanneer je de TV opstart en geen beeld geeft dan blijft dat zo, het is niet zo dat ie langzaam weer terug komt, totdat je hem weer opnieuw opstart dan moet afwachten of ie wel of niet doet.
Zodra ik thuis ben ga ik de HV trafo bekijken.
Bedankt voor je reactie!
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...
  • 1 maand later...
  • 2 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...