Ga naar inhoud

OLED full hd of LED ultra HD 4k


Martijn

Aanbevolen berichten

Hi all,

Ik kom niet uit de volgende vraagstelling en zou graag wat advies en meningen horen..

Op dit moment heb ik een Philips 7000 serie 100hz led tv. Ik wil wat nieuws gaan kopen. Budget ongeveer 1200euro en wil 55inch. Koop ik led 4k ultra hd of een OLED full hd??

Ik neig naar de OLED full hd maar ben bang dat ik spijt ga krijgen ivm 4k ultra hd, hdr etc.. met oog op de toekomst. Kan geen goed vergelijk vinden voor oled met full hd versus de led 4k etc.

Ik kijk voornamelijk in de avonduren tv, redelijk wat kunstlicht in de woonkamer, gebruik netflix, af en toe ps4. Verder geen bijzondere dingen.

Voor wat betreft de oled zit ik naar de LG 55EG9A7V te kijken. Voor led is er wat meer keuze in mijn prijsklasse.

Alvast bedankt voor de hulp!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is inderdaad een lastige kwestie. Veel mensen twijfelen tussen OLED Full HD en LED 4K. Uiteindelijk is het altijd afhankelijk van persoonlijke smaak en voorkeur. Ik raad je aan om beide modellen eens in de winkel te gaan bekijken, om te zien welk beeld je mooier vindt.

OLED biedt vaak een betere kleurwaarde en contrast, dat is prettig wanneer je 's avonds TV kijkt. Qua beeldkwaliteit zou OLED mijn voorkeur hebben. Zeker omdat er in NL nog niet wordt uitgezonden in Ultra HD. Ik denk ook dat we de komende periode nog geen televisie uitzendingen in 4K mogen verwachten.

UHD en HDR biedt wel weer voordelen als je veel gebruik maakt van Netflix en een PS4 Pro hebt. Op Netflix komt namelijk steeds meer 4K content en ook meer games voor de PS4 Pro zijn geschikt voor 4K HDR.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...