Ga naar inhoud

LC370WX1-SL04


Peter Bukes

Aanbevolen berichten

Met deze TV heb ik het volgende probleem.

TV los van lichtnet. Stekker in contact en de TV gaat aan. Geeft gedurende een seconde een verkleind beeld met gode kleuren. Daarna gaat het beeld op zwart en blijft op zwart. Het geluid blijft het gewoon doen en kanalen kiezen gaat ook gewoon.
Als ik dit nogmaals wil doen moet ik hem eerst even los van het lichtnet koppelen.

Wat kan hier fout zijn?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen Peter,

Dit probleem kan verschillende oorzaken hebben. Zo kan het zijn dat er echt iets mis is met de electronica binnen in de tv.. Het kan zijn dat de inverter vervangen moet worden of dat de elco's defect zijn. Dit is allemaal vrij technisch en raad dan ook aan om hier een techneut naar te laten kijken.

Het kan ook zijn dat een kabel defect is. U kunt zelf testen of een andere kabel soelaas biedt... Dit is een eenvoudige en goedkopere oplossing. Dus ik hoop dat dit het is

Succes!

Marvin
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede morgen Marvin
Bedankt voor de reactie. Er kijkt al een technicus naar en ik heb ook het service manual al gevonden. Waar je vroeger nogal eens iets kon meten en repareren gaat dit nu een beetje boven mijn pet. De fprocedures voor foutdiagnose maken gebruik van speciale hulpapparatuur enn computerprogrammas. Dit zou meer gaan losten als de TV waard is. Ik vind het eigenlijk zonde om een TV af te voeren waar op hetr eerste oog niet zoveel mis mee is. De voedingsspanningen 12 en 24 volt blijven goed aanwezig (iets hoger). De standby converter werkt ook goed. Ik hoop iemand te bereiken die iets meer weet van dit speciale type tv.

mvg
Peter
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...