Ga naar inhoud

CI+ ingebouwde satelliet ontvanger


J. Stolk

Aanbevolen berichten

Verwarring alom. Ik zoek een witte of zilverkleurige (smart) TV waarmee ik hier (Italië) via de satelliet Canal Digitaal kan ontvangen. Ik heb nu 2 zwarte Samsung TV's en daar heb ik helemaal niet bij opgelet op DVB-S. Ik gebruik ze gewoon met een modem en ze werken goed. Nu heb ik dus een 3e nodig en ik ben niet zeker of dat met die CI+ module gaat werken hier (ik moet de TV hier kopen) en of een CI+ hetzelfde is als DVB-S. En heb ik DVB-S ook nodig als ik weer een modem aansluit?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen!

Een CI+ module is niet hetzelfde als een DVB-S tuner. De CI+ Module is een losse module om digitale TV van sommige aanbieders te kunnen zien. Een DVB-S en DVB-S2 is een ingebouwde tuner in de TV die het mogelijk maakt om televisie via satelliet te ontvangen, dit is dus het geval voor CanalDigitaal.

Onlangs heb ik nog contact gehad met CanalDigitaal omtrent de certificering van tv modellen en zij gaven aan dat elke TV die over een DVB-S2 tuner beschikt geschikt is voor het ontvangen van CanalDigitaal televisie.

Hoe dit nu precies ziet met TV in Italie durf ik niet te zeggen, hier heb ik geen ervaring mee. Welke modellen heeft u nu van Samsung? Wanneer deze over een DVB-S tuner beschikken (of niet) en gewoon prima functioneren via een modem is het misschien het makkelijkst om voor een televisie te gaan met dezelfde tuners als deze!
Link naar reactie
Delen op andere sites

De huidige modellen TV zal ik na moeten gaan, maar dan blijft het hoe dan ook de vraag of die er nog zijn en zo ja of ze er ook in het wit zijn. Van plasma-discounter kreeg ik net als antwoord "een DVB-s tuner betekent dat u door middel van een CI+ module, de zenders an een satelliet kunt ontvangen. U heeft dan geen los kastje met eigen afstandsbediening om de zenders door te geven aan de tv. Als de TV geen DVB-s tuner heeft, dan is het dan is het wel mogelijk om een kastje te gebruiken, want deze sluit u simpelweg aan met een HDMI kabel op de tv.
Bedoelen ze met een kastje een modem ofwel satelliet-ontvanger? Bent u het met deze uitspraak eens? Dus dan kan ik in feite om het even welke TV kopen als ik er maar gewoon een modem bij koop?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga er inderdaad vanuit dat ze daarmee een modem bedoelen ja. Zelf denk ik ook dat dit de makkelijkste methode is om in Italie de ontvangst van tv in orde te krijgen.

Wat betreft de tv's, u hoeft niet perse exact dezelfde te kopen als u nu heeft. Wanneer u weet welke modellen u heeft, kunt u vergelijkbare modellen in het wit zoeken. Die over dezelfde opties/functies beschikt, zodat deze TV net zo goed functioneert met de modems zoals u het nu heeft ingesteld.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...