Ga naar inhoud

CI+ authenticatie mislukt


Gast Denise

Aanbevolen berichten

Ik heb een Samsung ledtv model: UE32F5000 en sindskort hierbij een neotion CI+ module gekocht omdat mijn decoder niet naar behoren werkt. Natuurlijk heb ik gezocht of de tv CI+ gecertificeerd is: ja en tevens ook bij Ziggo: ja. Nou stop ik de module in de tv en geeft deze als melding: CI+ authenticatie mislukt.
Ik heb alles netjes volgens het boekje uitgevoerd dus daar kan het niet aan liggen.
Nou ben ik even verder gaan zoeken en staat op andere websites dat de tv wellicht niet geschikt is hiervoor. Erg vreemd..
Weet iemand hier misschien waarom de CI+ module niet werkt? In een andere tv doet hij het overigens wel gewoon.

En mocht mijn tv toch niet geschikt zijn hiervoor is er misschien een andere soortgelijke manier waardoor ik gewoon mijn smartcard in de tv kan doen en niet zo een decoder meer nodig heb?
Bij voorbaat dank.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Kelly,

Als het goed is is jouw Samsung televisie wel geschikt voor Ziggo. Toch komt het vaker voor dat er problemen zijn met de authenticatie.
Als eerst kun je proberen om de firmware van je televisie te updaten. Dit kun je doen door op internet een firmware check op de site van Samsung te doen.

Mocht dit niet werken dan kun je het volgende proberen:
Een mogelijke oplossing is om eerst de zenders te installeren zonder de module. Dan vraagt de tv om een pincode, dit is standaard 4x0. Vervolgens kiest u de optie Nederlands en daarna de optie digitale zenders.
De tv gaat nu alle digitale zenders zoeken (dit gaat snel). Zodra dit is voltooid krijgt u alleen Nederland 1HD te zien. Nu moet u de televisie uitschakelen en de module installeren op uw tv.

Als het goed is zou u nu de juiste zenders moeten kunnen zien.

Succes!
Marvin
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...