Ga naar inhoud

Beeld loopt vast


JordP

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een Samsung TV waarvan het beeld vast blijft lopen. Als ik hem aanzet is het beeld voor zo'n 80% vastgelopen. Aan de bovenkant loopt het beeld door. Als ik een tikje met m'n handen tegen de TV aangeef gaat het vastlopende deel weg, na een paar minuten komt dit dan weer terug. Na ongeveer 1 uur doet de TV de hele tijd normaal.

Weten jullie wat dit kan zijn en of dit te repareren valt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de informatie!

Zie dat dit model een LCD scherm heeft. Het kan zijn dat dit probleem wordt veroorzaakt door een defect in het scherm zelf, maar het kan ook komen door kapotte condensatoren of printplaat.

Een kapotte condensator of printplaat is te vervangen en dat hoeft niet heel duur te zijn. Het is echter wel lastig om dit zelf te doen. Om zekerheid te hebben kun je het best een monteur naar de TV laten kijken, dit brengt echter wel wat kosten met zich mee. Of deze kosten opwegen tegen het aanschaffen van een nieuwe TV is wel een overweging die je zou kunnen maken....
Link naar reactie
Delen op andere sites

Of het vervangen van een moederbord het probleem gaat oplossen durf ik zo niet te zeggen. Kwam namelijk het volgende topic tegen over dit probleem:

http://www.circuitsonline.net/forum/view/106314

Hierin spreken ze over een andere oorzaak. Misschien kun je dit eens doornemen en heb je er iets aan.
Het (laten) vervangen van het moederboard kan je eventueel nog proberen, mits dit natuurlijk niet te duur wordt!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...