Ga naar inhoud

Audio Rreturn Channel (ARC) Samsung


Erik

Aanbevolen berichten

Hallo,

Sinds 1 week in bezit van een Samsung UE48H6240. Ik heb deze met een HDMI kabel aangesloten op mijn versterker en op zich werkt dat goed, maar er zijn wat eigenaardigheden.

Ik heb op mijn versterker ook mijn Humax 5200C en een Mede8ter aangesloten via HDMI. Tussen versterker en TV dus 1 HDMI kabel. Als ik de TV nu aanzet dan schakelt de verterker ook mee aan op het ARC kanaal.

Wat is nu het beste? Humax direct op de TV aansluiten of via de versterker? Als ik nu namelijk geluid van de humax wil horen dan moet ik handmatig de versterker op dat kanaal zetten ipv het ARC kanaal.

Hebben jullie advies?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen Erik,

Ik heb hier zelf niet zoveel ervaring mee, maar ik denk dat je kunt proberen om de Humax direct op de televisie aan te sluiten. Wanneer je dan TV kijkt via de Humax zal (als het goed is) het geluid via de versterker worden weergegeven.

Zelf gebruik ik geen versterker (of soundbar / soundplate), dus ik heb hier nog nooit mee 'gespeeld'. Helemaal zeker weet ik het dus niet
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...