Ga naar inhoud

Alternatief voor Horizon van Ziggo ?


Cor

Aanbevolen berichten

Hoop dat dit het juiste forum is.
Ik heb een gewone Samsung LCD TV: type UE32EH5000WXXN, met een C1+ insteek module van Ziggo.
Programma´s neem ik analoog op met een Panasonic Hard Disc Recorder.

kwaliteit is niet geweldig, en bovendien kan ik daar geen didgitale TV mee opnemen (recorder staat tussen de kable en de TV met coax kabel)

TV, internet en bellen via Zigggo. Gebeld met Ziggo, lang verhaal, maar ondanks +20 jaar als klant: alleen met een Horizon kastje kan ik digitaal opnemen, wat aanloop korting, daarna elke maand 10 euro extra.

Geen fijn aanbod, liever betaal ik eenmalig voor iets wat van mij blijft.

Wat voor alternatieven zijn er voor de Horizon (waar ik kritische dingen over lees).

De mogelijkheid tot Uitzending gemist zou mooi zijn, niet noodzakelijk. Wel: programma´s kunnen opnmen, soms dagelijks, zonder dat de TV aan staat.

Alvast bedankt !

Mvgr,

Cor
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie Marvin, dat ziet er interessant uit. Maar hoe zit het met die C1+ kaart die nu in m'n TV steekt ?

Gaat die dan in de PVR (en zap je dan via de PVR) of heb je een extra C1+ kaart nodig ? (dat is dan een probleem, want Ziggo verkoopt die kaartjes niet meer, heb ik ergens gelezen).

Kan zo'n PVR ook als media speler fungeren ?

alvast bedankt !

Mvgr,

Cor
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het goed is, is er voor de PVR geen extra insteekkaart vereist. De PVR wordt aangesloten op de TV en neemt het programma via de televisie op. De CI+ in de TV (of decoder) zorgt er al voor dat er digitale TV kan worden ontvangen.

De meeste PVR's zijn niet geschikt als Mediaspeler.. sommigen kunnen wel .jpg foto's tonen en MP3s afspelen, maar de functies zijn niet uitgebreid genoeg om als echte mediaspeler gebruikt te worden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...