Ga naar inhoud

Advies nieuwe televisie - PS5


Jerry

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik zou graag advies krijgen voor een televisie om te gebruiken bij de nieuwe PS5. Ik heb al wat research gedaan maar vind het nog lastig om de juiste keuze te maken.

Mijn kijkafstand is ongeveer 2.20m hierdoor denk ik dat een televisie van ongeveer 50'' het slimste zal zijn.

De televisie die perfect zou zijn is de LG CX 48'' maar deze is helaas te duur en daarnaast las ik ook wat over een kans op burn-in bij OLEDs wat nog wel is voorkomt. Hierom wist is dus niet zeker of dit verstandig zou zijn.

Daarnaast lees ik veel dat HDMI2.1 en 100hz belangrijk is, maar hierdoor blijven er voor mijn gevoel nog weinig opties over die onder de 1000,- zijn. Een tv die op het eerste oog perfect leek is de LG49NANO866 maar deze blijkt volgens reviews toch niet zo goed te zijn. Welke zou jij aanraden?

Nog een paar overige vragen:
- Is het verstandig om te wachten op Black Friday deals?
- Zullen er vroeg in 2021 goedkopere tv's komen met hdmi 2.1 en 100hz omdat dit wss de standaard wordt?
- Wat zijn eventueel de beste 4k 60hz gaming televisies van ongeveer 50''?


Alvast bedankt!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jerry,

Denk inderdaad qua kijkafstand dat een tv van zo'n 50 inch de beste keus is. Ik heb even voor je gekeken naar een geschikte tv, rekening houdend met een max budget van 1000 euro.

Voor de PS5 is het belangrijk dat je een 4K tv neemt, liefst met HDR-ondersteuning en natuurlijk een lage input lag. Een input lag van minder dan 20ms wordt aanbevolen als je games met snelle actie wilt spelen, zoals shooters of vechtspellen. Ik denk dat de Sony KD-49XH8505 een goede keus is. Zeker gezien de input lag van 13 ms.

Ook de beeldverversing van 100 Hz zorgt voor een vloeiende overgang tussen beelden.

Persoonlijk vind ik de LG 49NANO866 een goede keuze, rekening houdend met budget. Met 15 ms input lag ook zeer geschikt voor gaming. Stel je hogere eisen, dan ga je (helaas) al snel over de 1000 euro heen.

Het is denk ik wel slim om te wachten op de Black Friday deals. Shops als Mediamarkt en Coolblue hebben dan vaak wel flinke kortingen.

Ik durf niet te zeggen of er begin 2021 al direct goedkopere tv's op de markt komen. De prijzen voor dit soort modellen gaan sowieso dalen, omdat het grootschaliger geproduceerd wordt... Maar denk niet dat het het waard is om daar nu op te gaan wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...