Ga naar inhoud

Vraagje


Paul

Aanbevolen berichten

Hallo ik zal me eerst even voorstellen ik ben Paul en ben me aan het oriënteren naar een nieuwe televisie. Ik zal vast de enigste niet zijn maar ik zie door de bomen eigenlijk het bos niet meer. Mijn oog is gevallen op de volgende 2 Samsung modellen namelijk de : UE55KU6000 en de UE55J6240. De ene is een 4K televisie met een 50hz en de andere een full HD met 100hz beeldverversing. Nu heb ik heel internet af zit te struinen en is me niet helemaal duidelijk wat ik nou het beste zou kunnen doen. Kiezen voor de beste beeld kwaliteit van 4K of voor een full HD televisie met een hogere Beeld verversing. Nu snap ik dat het een kwestie van smaak is. Gisteren was ik bij de media markt en daar staan zoveel televisies naast elkaar dat het lastig te beoordelen is. Ik wil niet de verkeerde keuze maken vandaar dat ik hier eens een balletje op gooien wat jullie zouden adviseren. De tv wordt voornamelijk gebruikt voor film en normaal televisie.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen Paul!

Het is inderdaad een kwestie van smaak. Eigenlijk zou je beide TV's in een aparte ruimte eens naast elkaar moeten zetten. In zo'n volle showroom is het lastig beoordelen.

Kijk je films via Netflix, of gewoon films via TV-uitzendingen en gedownloade content? Wanneer je veel streamt is Ultra HD wel fijn. Gebruik je de televisie echter vooral voor normale digitale televisie dan kan je net zo goed Full-HD nemen... er worden namelijk nog geen programma's uitgezonden in 4K beeldkwaliteit. Dat duurt waarschijnlijk nog 1 - 2 jaar (en misschien wel langer) voordat dit in Nederland komt. Oftewel, je haalt minder uit je 4K TV.

Bij het kijken van films is de 100 hz verversing wel een groot voordeel. Zo zie je de snelle beeldovergangen namelijk scherper en vloeiender. Je ervaart minder haperingen in snelle scenes.

Ik zie ook dat er een verschil is in prijs van 150 euro. Dat kan natuurlijk ook een rol spelen. Persoonlijk denk ik dat ik in jouw situatie voor de Samsung UE55J6240 zou gaan. De Samsung UE55KU6000 is echter wel een jaar jonger (2016 tegenover 2015) en kan kijkend naar de toekomst wellicht een betere keus blijken te zijn. Deze kan dan namelijk wel overweg met nog komende 4K content en waarschijnlijk zullen de Smart functies iets uitgebreider zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi bedankt voor je reactie.
lastige keuze idd.
We kijken films idd via Netflix en videoland. en de meningen over de 50 of 100 hz zijn zo uit een lopend dat je dan goed aan het twijfelen komt.
voordat KPN hier 4K uit gaat zenden ben je nog wel een tijd verder denk ik. Dat kan alleen maar over glasvezel toch ofniet?
Link naar reactie
Delen op andere sites

4K zal waarschijnlijk alleen via glasvezel worden doorgezet ja, omdat dit gewoon de meest stabiele verbinding is.

Hmm, aangezien je toch veel Netflix gebruikt is de 4K TV toch ineens een stuk interessanter hoor. Op Netflix staat al het een en ander aan 4K content en de kans is groot dat daar op korte termijn meer bijkomt. En dan is 4K echt wel duidelijk een meerwaarde voor de beeldkwaliteit. Dit is dan een stuk beter dan bij Full HD.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Samsung's Picture Quality Index (PQI) is een getal dat aangeeft hoe goed de beeldkwaliteit is door aantal bepalende factoren te combineren, waaronder scherpte, helderheid, contrast, kleur en beweging. Hoe hoger de PQI, hoe beter de beeldkwaliteit.

Dus of dit helemaal compenseert voor de 50 Hz durf ik niet te zeggen... de PQI is wel hoger (1300 tegen 600(?)).

Ik denk dat je misschien toch even zou moeten kijken of het mogelijk is om beide modellen echt naast elkaar te bekijken. Nu zal je jezelf altijd afvragen of het voordeel van de 4K opweegt tegen de 50 Hz versus 100 Hz... en ik denk dat je het toch even echt goed moet bekijken (dus ook snelle beelden vergelijken op beide modellen)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...