Ga naar inhoud

vraag


beertje1968

Aanbevolen berichten

hallo
ik heb een vraag over de media player in de tv
ik heb een sony SO-KDL50W805X 3D tv gekocht
nauw wil ik via de extern harde schrijf films kijken via de medieplayer die in de tv zit
films zijn goed te speler alleen de ondertitel krijg ik dit te zien ????????????????
wat moet ik doen om de ondertitel goed te krijgen
het zijn mkv files
groetjes kees
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen Kees,

Zijn de bestanden van de ondertitels los toegevoegd of zijn ze inbegrepen bij de film zelf? De naam van het bestandje voor ondertitels moet dezelfde naam hebben als de film... Misschien kunt u deze handmatig aanpassen zodat de mediaspelers ze wel herkend.

Het komt ook voor dat een mediaspeler niet compatibel is met .mkv files. Een oplossing hiervoor kan zijn om de bestanden van de ondertiteling in .srt te zetten. Hiervoor kunt u een mkv to srt converter gebruiken (te vinden met Google).

Toevallig kwam ik eenzelfde probleem tegen met een ander model van Sony. Daar was de oplossing als volgt:
- Selecteer ondertiteling AAN met de toets linksboven op uw afstandbediening.
- Start de film
- Gebruik de OPTIONS toets, selecteer ondertiteling opties, selecteer coderen en kies de juiste codering.

Ik hoop dat een van deze methodes werkt!

Groeten,
Marvin
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...