Ga naar inhoud

Volgorde files op DLNA


Marvin

Aanbevolen berichten

Ik heb een Panasonic TV waar een Mediaserver op zit die files van een DLNA server moet kunnen afspelen en een Buffalo Linkstation die als DLNA server kan fungeren. Nu heb ik het volgende probleem. Een muziek album wordt niet in de goede volgorde afgespeeld. De reden daarvoor is dat zoals ik op de TV kan zien de volgorde op die TV alfanumeriek is afgelezen op de Naam van het nummer zoals aangegeven staat in de details van de MP3 file en niet als volgens de track nummering in die details. De weergegeven naam op de TV is dan ook niet de file naam op de NAS maar de in de details genoemde naam.
Als ik het betreffende album naar mijn computer kopieer en daarna via de ServIIO DLNA server in verbinding kom met mijn TV zie ik de filenamen die beginnen met een tracknummer en wordt het album wel in de juiste volgorde afgespeeld.
Min vraag is daarom welke instellingen aan de Buffalo NAS moet ik maken om daarvandaan de juiste volgorde te krijgen. Ik gebruik juist de NAS voor ditsoort file omfat die ook aanstaat als de computer niet aanstaat en de ruimte op mijn computer ook niet geschikt is voor veel Muziek files

L. Dries
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste L. Dries,

Dit is een vaker voorkomend probleem en het ligt aan de Linkstation.

U kunt dit zelf verhelpen, maar het is nogal een omslachtige methode.
Door een programma als MP3Tag te gebruiken kunt u de tags van alle bestanden aanpassen, waardoor ze wel in de juiste volgorde staan.

Hier vindt u MP3Tag:
http://www.mp3tag.de/en/

Met vriendelijke groet,
Marvin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...