Ga naar inhoud

Rare (negatieve?) kleuren in beeldscherm


Da_Vic

Aanbevolen berichten

Hi all. Wij hebben hier thuis een Samsung Smart TV type LE52F96BDX/XEC. Sinds enkele weken zit er iets fout met het beeld. Er zijn veel vlekken van wat ik zou noemen negatief beeld. Heb reeds een factory reset uitgevoerd maar dat bracht geen zoden aan de dijk. Na wat rondzoeken op www (en youtube) vond ik ons probleem, meen ik, al terug en het lijkt alsof een "T-con module" stuk zou zijn. Volgens enkele bronnen (ook www) piece of cake: ebay (?50?), bestellen, deksel achteraan eraf, wat kabeltjes lossen, T-con eruit en T-con erin... Is het echt zo simpel? Waar kan ik de juiste plaat vinden? Ik las ook van het afsolderen van een specifieke IC op die T-con en van die te gaan vervangen, maar dat is mijn kunde net voorbij vrees ik. Heb al wel wat vervangen in elektronica, maar toe ik dat las van die IC... Graag de juiste tips opdat we opnieuw mooi en comfortabel TV kunnen kijken aub.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Dank Marvin. Ik heb gezocht naar een alternatieve op www en kwam - via ebay - uit bij iemand in Zwitserland die exact die T-con zou hebben. Hij vraagt de mijne op te sturen en dan stuurt hij een refurb terug naar mij, voor beperkte prijs. Het lijkt quasi onmogelijk om mijn T-con elders te vinden (type V520H1-C06 M$35-D020696). Begrijp het niet zo goed. Heb jij/jullie nog andere pistes dan deze aub? Die man uit Zwitserland krijgt goede resencies blijkbaar. Als ik de mijne dan opstuur, best in zo'n roze (anti-statische?- electronica-zak zeker? Dank voor je/jullie antwoord. Zijn op een klein tvtje aan 't kijken sinds de panne...
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...
Is het nog gelukt met de T-con? Onze tv geeft sinds 2 weken een vreemd beeld alsof je naar negatieven kijkt. En inmiddels is het zo erg dat alles blauw en rood is. Alleen bij een wisseling van scènes - als de oude scène vervaagt, lijk je even de normale kleuren te zien. Ik hoop dat ie gerepareerd kan worden. Vandaar mijn vraag. Kan een leek zoiets ook zelf doen?
Dank en groet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...