Ga naar inhoud

Opnemen


Erik

Aanbevolen berichten

Goedeavond,
Ik heb een samsung 7500 tv (uit 2015), en wil met een CI+ module opnemen. Ik heb een harde schijf gekocht die gevoed wordt door usb snelheid: 5400. Nu is mijn vraag, als de tv uit staat en ik heb een programma ingeroosterd om op te nemen, geeft de tv dan stroom aan de hardeschijf via de usb, waardoor de opname evengoed door gaat terwijl de tv uit staat? Zo nee, wat is hiervoor de juiste oplossing?
Alvast bedankt.
Gr. Erik
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen Erik,

Voor zover ik weet is het lastig om programma's op te nemen met een CI+ modulen, aangezien de TV ingesteld moet blijven op het kanaal van de uitzending je op wilt nemen. Er kan dus niet naar een andere zender worden gekeken. Bij sommige TV's werkt het opnemen ook alleen wanneer de televisie aanstaat op de zender die opgenomen moet worden. Of dat ook geldt voor de Samsung 7500 durf ik zo niet te zeggen.

Om het zeker te weten kunt u dit gewoon testen door een kort stukje programma op te nemen met de tv uit... Zo ziet u snel of dit wel of niet werkt.

Wanneer dit niet werkt is een losse PVR (Personal Video Recorder) een oplossing.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later...
Goededag! Sinds kort heb ik een Samsung ue32j5500aw en met dit model kan ook opgenomen worden.
Nu had ik alleen gehoord dat je het kan opslaan met een harde schijf, maar ook met een usb.
Over de usb gaat mijn vraag. Klopt het dat als je dit usb stick eenmaal hebt gebruikt voor het opnemen op je televisie, dat je hem dan niet meer voor je laptop kan gebruiken.
Ook zou ik graag willen weten of ik de usb stick met de opname erop, ook in bijvoorbeeld een playstation kan steken en dan via de playstation de opname op een andere tv terug te kijken. Alvast bedankt!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...