Ga naar inhoud

LG 42PJ350 werkt niet met Ziggo/CI+


Gast Denise

Aanbevolen berichten

Mijn LG-tv, lg42pj350 schijnt niet ziggo-gecertificeerd te zijn,waardoor hij geen digitale zenders kan vinden. Als je als land "----" invoert, vind hij ze wel, maar dan zijn alle zenders gescrambled. Iemand een idee, of ik het, overigens prima, toestel( of ziggo) kan manipuleren, zodat ermee digitaal kan worden gekeken en geluisterd?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is verstandig om de televisie via het menu even een fabrieksreset te doen en dan uiteraard de CI+-module er even uit halen. Probeer hierna de volgende stappen uit te voeren. Hierbij moet u de CI+ module er nog niet in steken en de televisie eerst via de COAX-kabel aansluiten!

Stap 1: Menu -> de zenders laten zoeken zonder de Cam erin
Stap 2: Kies als taal Nederlands en tevens Locatie Nederlands (deze twee vragen komen na elkaar!)
Stap 3: Kies voor Kabel (Cable)
Stap 4: U krijgt de keuze digitale en/of digitale/analoge zenders zoeken
Stap 5: Kies voor digitale zenders. Vervolgens gaat de tv de zenders opzoeken
Stap 6: Wanneer het zoeken voltooid is, krijgt u Nederland 1 HD te zien.
Stap 7: Schakel de TV uit.
Stap 8: Plaats de Ziggo CI+ CAM module op juiste wijze in de televisie (smartcard met de chipzijde naar boven in de CAM Module schuiven, en de CAM Module met het etiket naar de achterzijde, dus zijde met barcode naar U toe gericht.) ZORG DAT DE SMARTCARD AL GEACTIVEERD IS! Dit doet u door naar Ziggo te bellen (0900 ? 20 20 000)
Stap 9: Schakel de TV in. U krijgt 5 stappen te zien over authenticatie. (Hierbij kan er een melding weergegeven worden dat de kanalen scrambled zijn, niet aan storen).
Stap 10: Schakel de TV uit en schakel de TV na 15 seconden weer in. Nu hoort de CI+ CAM module te werken.

Zo her en der kan het menu van de televisie anders zijn dan hierboven beschreven. Wij zijn erg benieuwd of jou dit helpt!

Groeten,
Paul
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
Beste Paul,
Sorry voor de wat late reactie.
Wat jij beschreven hebt, heb ik al eerder op het net gevonden, en, zonder succes, uitgeprobeerd De oplossing heb ik al gevonden, namelijk in een 2e hands Samsung ontvanger (?30.- op marktplaats) waar ik er al 1 van had, en derhalve wist dat ie werkte. De ci+ insert raak ik nog wel kwijt, via voorgenoemd medium
Vriendelijke groet, Ad.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...