Ga naar inhoud

laag gezoem en verdwenen hdmi poort


Daan

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen! Wat leuk dat er een heel tv forum is!

Recent heb ik een klein probleem met een tv van het merk jvc. De rm-c1821 wel te verstaan. Elke keer als ik de hdmi ingang opzet komt er een laag gezoem bij. Als ik op de knop tv/dtv druk is het gezoem weg. Maar ga ik daarna weer naar hdmi komt het gezoem erweer bij..
Ook is mijn 2de hdmi poort helemaal van de extension lijst verdwenen. Ik denk dat dit een probleem is die verholpen kan worden met vele menutjes maar misschien dat iemand daar meer verstamd van heeft dan mij..

Mvg Daan
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen Daan!

Een eerste doe-het-zelf oplossing is om de televisie even helemaal van het stroom af te halen. Laat hem even enkele minuten van het stroom af en doe daarna de stekkers en kabels er weer in. Dit helpt bij mij wel eens als de tv 'gek doet'.

Mocht dit niet werken kun je proberen de TV te resetten. Vaak staat in het menu de optie om de tv te resetten (fabrieksinstellingen). Dit kan ook helpen om het probleem op te lossen.

Mocht dit niet helpen, dan hoor ik het graag van je! Kijken wat we verder nog kunnen doen

Groeten,
Marvin
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Marvin, bedankt voor je snelle antwoord.

Ik heb de televisie zo'n kwartiertje van het stroom gehaald. Nagenoeg zonder enig resultaat, het gezoem is nog steeds. Ik heb geprobeerd te zoeken naar de genoemde fabrieksinstellingen, maar die kon ik nergens vinden. Wel heb ik nog niet aan de stekkers gezeten dus zal ik dat maar even proberen.

wijziging : Ook de stekkers er opnieuw indoen had jammer genoeg geen nut.
Mvg Daan
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen Daan!

Vervelend dat het probleem zich nog steeds voordoet. Ik heb wat dingen voor je opgezocht, maar kom ook niet achter een concrete oplossing. Misschien kun je eens proberen te switchen naar analoge tv en daarna weer terug naar digitale tv, om te zien of de HDMI poorten daar wel goed gevonden worden.

Als dit niet werkt en er ook niks te vinden is in het menu bij instellingen dan raad ik aan om contact op te nemen met JVC zelf.
http://www.jvc.nl/contact.php

Succes!
Marvin
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...