Ga naar inhoud

externe schijf bij samsung Smart teevee


rodo2811

Aanbevolen berichten

Een jaar geleden kochten wij een Samsung teevee. Waarbij we meteen een externe schijfje hebben aangeschaft om teevee series op te kunnen nemen. Na een aantal maanden werd de schijf ineens niet meer herkend. Ook niet op andere Samsung Smart teevees. We hebben de schijf toen maar opnieuw geformatteerd waarna hij het een half jaar naar behoren heeft gedaan. Hij zit vast aangesloten op de teevee en wordt er nooit uit gehaald, maar toch gebeurde het opnieuw.Weer wordt hij niet meer herkend. Aangezien ik er een paar mooie series op heb staan die ik toch wel heel graag nog wil bekijken wil ik hem niet opnieuw formatteren. Wat moet ik doen om hem weer werkend te krijgen. het externe schijfje is een seagate van 2 TB
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Hoogstwaarschijnlijk is de schijf defect. Dit komt vaker voor bij externe hardeschijven. Vooral schijven die constant blijven draaien zolang ze aangesloten zijn, en niet automatisch uitschakelen als er geen gebruik van wordt gemaakt. Ik zou een SSD (Solid State Drive) nemen, deze zijn sneller en minder gevoelig. Nadeel is echter wel dat ze een stukje duurder zijn. Anders zit er niets anders op dan een nieuwe externe hardeschijf aan te schaffen.

Wat ik voor de zekerheid nog wel zou proberen, is de schijf op een desktop pc of laptop aan te sluiten en een schijfcontrole uit te voeren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...