Ga naar inhoud

defecte tv panasonic


ben storm

Aanbevolen berichten

Hallo marvin,
een nieuwe vraag;ik heb een panasonic TX-L32C10P van een vriend gekregen . Beeld gaat aan en sluit na 4 seconden af en de rode led blijft knipperen. Dus geen beeld meer. ben evt. bekend met inwendige beeldbuis overslag.
wat zou de oorzaak kunnen zijn/ en kan ik ergens een converter module kopen? zo ja, kun je een tip geven? alvast dank en m vr gr Ben Storm
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Ben,

Valt heel de TV uit? Of hoor je nog wel gewoon geluid?
Kans is groot dat het wordt veroorzaakt door een (of meerdere) kapotte elco('s). Als je de TV open maakt kun je deze controleren...

Mogelijk ook een defect aan de backlight van het scherm zelf. Wanneer dit het geval is, is het eigenlijk wel einde oefening.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo marvin,
de tv slaat dan af, je hoort niets meer en het geluid is dan ook weg, verder alleen maar het geknipper van de rode led.
Ik zal een kijken bij de elco's, wat je al zei en dan maar kijken of hij het verder doet. Anders weet ik het ook niet. Dus absoluut geen converter print voor de hogere spanning?
Ik zie je reactie tegemoet, alvast dank voor deze tip " elco's' m vr gr ben
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen Ben,

Dat is ook een optie. Maar mijn idee neigt meer naar de elco's. Eventueel ook goed om de backlight te checken met een zaklamp om te zien of het paneel zelf nog wel werkt. Als je, met de TV aan, op het scherm schijnt en je ziet beeld (wel heel duister) dan is het een teken dat de backlight zelf kapot is en daardoor geen beeld meer geeft.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Marvin,
ik ben zaterdag naar een reparatie cafe geweest en die hebben de tv ook bekeken, maar konden geen defecte of bolle elco's vinden. Ik heb maar besloten om de tv af te staan aan een vriend die hem het erst heeft na gekeken, maar alleen de soldeerplaatsen heeft gerepareerd van de backlight, dus dat zou goed moeten zijn.Nou ja, nu heeft hij in elk geval onderdelen voor de volgende, maar hem kennende, hij blijft net zo lang zoeken totdat hij de fout heeft gevonden.In elk geval dank voor de tip, maar er zit iets. ( kleinigheid? ) niet goed. M vr gr Ben
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...