Ga naar inhoud

Blauwe waas over beeld


Merijn Sanders

Aanbevolen berichten

Goedemorgen Merijn,

In de meeste gevallen heeft een blauwe waas te maken met de bekabeling tusssen de tv en digitale module. Haal de kabels eens los en sluit ze daarna opnieuw aan... Mocht de blauwe gloed er nog steeds zijn kan het betekenen dat de kabel zelf kapot is of dat de poort waarin deze is aangesloten defect is.

Probeer het dan eens met een andere kabel. Om te controleren of de poort nog goed werkt kan je er een ander apparaat (bijvoorbeeld DVD speler) op aansluiten...

Succes!
Marvin
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah oke! Dat maakt het duidelijker inderdaad

Als je deze apparaten aansluit, gebruik je dus ook dezelfde kabels? Normaal gesproken gaat een kabel inderdaad niet binnen twee weken kapot, maar je zult net zien dat je die pech hebt.

Misschien toch handig om even een andere kabel te proberen, al is het dan alleen om zeker te weten dat het daar niet aan ligt.

Een andere optie is om de volgende beeldinstellingen te gebruiken, wie weet helpt het!

Picture Mode: Movie
Backlight: 14
Contrast: 80
Brightness: 45
Sharpness: 0
Colour: 50
Tint: G50/R50

Picture Size
Picture Size: Screen Fit

Advanced Settings
Dynamic Contrast: Off
Black Tone: Off
Flesh Tone: 0
RGB Only Mode: Off

Colour Space: Custom (Red - R44, G0, B4; Green - R12, G49, B7; Blue - R0, G6, B50; Yellow - R53, G 48, B8; Cyan - R10, G51, B49; Magenta - R48, G0, B50)

White Balance 2-Point: Red Offset 0, Green Offset 0, Blue Offset 0, Red Gain +3, Green Gain -4, Blue Gain +2

Gamma: +2
Expert Pattern: Off
Motion Lighting: Off

Picture Options
Colour Tone: Warm2
Digital Clean View: Off
MPEG Noise Filter: Off
HDMI Black Level: Low (If applicable)
Film Mode: Auto2 (If applicable)
Motion Plus: Off
Cinema Black: On - Medium (with 2.35:1 movies)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Merijn,

Ik heb iets gelezen over een soortgelijk probleem bij een net nieuwe televisie. Hier lag de fout dus in het beeldscherm zelf. Die was niet goed gefabriceerd, waardoor er al gelijk iets kapot ging.

Dit mag natuurlijk nooit en daarom raad ik aan om even langs de winkel te gaan waar je hem hebt gekocht (of bellen als het een webshop is). Met een tv van 2 weken oud mag dit niet gebeuren en bovendien is het nog binnen de garantieperiode.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
  • 4 jaren later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...