Ga naar inhoud

Aankoop nieuwe Samsung televisie


N. Adriaans

Aanbevolen berichten

Na lang zoeken en vergelijken, zijn we bijna tot een keuze gekomen voor een nieuwe televisie. We twijfelen alleen nog tussen 2 modellen, namelijk de SAMSUNG UE43KU6400 en de SAMSUNG UE43KU6000. De laatstgenoemde is een stuk goedkoper, daarmee neem ik aan dat deze minder mogelijkheden heeft. Maar wat precies de verschillen zijn, kom ik niet uit. Wie kan ons hier over informeren? Alvast bedankt!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beide Samsung TV's zijn eigenlijk nagenoeg hetzelfde.
De UE43KU6400 is net een wat nieuwere uitgave van deze serie. Enige echte verschil dat ik heb kunnen ontdekken is de beeldverversing. De Samsung UE43KU6400 heeft 1500 Hz tegenover de 1300 Hz van de Samsung UE43KU6000. Ook dit verschil is natuurlijk te verwaarlozen.

Prijsverschil zit hem denk ik voornamelijk in het feit dat de KU6400 wat nieuwer is en de KU6000 bij veel shops al uitverkocht is. De laatste modellen zullen wat goedkoper verkocht worden, om zo toch alles kwijt te kunnen raken.

Hoe dan ook, beide modellen bieden een goede beeldkwaliteit aan (Ultra HD) en uitgebreide Smart opties en de een is niet duidelijk veel beter dan de ander
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
@ Marvin Die Picture Quality Index (PQI) - zoals Samsung dit noemt - van 1300 en 1500 zijn niet veel meer dan marketingtermen en niet de beeldverversingssnelheden/paneelfrequentie. In werkelijkheid beschikken beide toestellen over een paneelfrequentie van 50/60Hz - wat overigens te laag is voor een UHD-televisie om tijdens bewegende beelden scherp te blijven.

Op Tweakers heb ik over beiden een stuk geschreven. Ik zou zeggen; neem ze eens door.

https://dimens.tweakblogs.net/blog/10581/frame-rates-en-geoptimaliseerde-frame-rates.html
https://tweakers.net/reacties/bekijk/8234431/

Verschil tussen de KU6400 en KU6000 zit vooral in het beeldinterpolatie-algoritme. Deze wordt door de KU6400 wel op bronnen tot 30 FPS toegepast, echter niet merkbaar effectief door het 50/60Hz paneel. Ook beschikt het KU6400 model over Bluetooth.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Dimens, ik ga je stukken doornemen

Veel merken gebruiken inderdaad hun eigen termen / index om de 'beeldverversing' weer te geven. Zo gebruikt LG de Motion Clarity Index, Toshiba geloof ik de Active Motion Rate en Sony noemt het weer MotionFlow...

Zegt inderdaad niet echt wat over de werkelijke beeldverversing, maar het is wel een factor waarop je tv's van hetzelfde merk kunt vergelijken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...